Four Nationals v Turnově

04.01.2024

Strakonická krasobruslařka Sára Parkosová opět dokázala, že patří mezi krasobruslařskou špičku v České republice. Svými výkony v této sezoně na jednotlivých závodech českého poháru splnila kritéria i pro Mistrovství ČR seniorů, které se konalo v rámci Mezinárodního mistrovství čtyř zemí v Turnově od 14. do 16. prosince 2023. V rámci Mezinárodního mistrovství čtyř zemí se závodilo v kategorii seniorek a seniorů. Nechyběly zde i kategorie juniorských a seniorských sportovních dvojic a tanečních párů. Mezi sebou soutěžili sportovci z České republiky, Polska, Slovenska a Maďarska o kvalifikaci na nadcházející Mistrovství Evropy, které se bude konat v lednu ve městě Kaunas v Litvě. Sára Parkosová se představila v kategorii seniorek, kde reprezentovala společně s dalšími třemi krasobruslařkami Českou republiku. V kategorii seniorek se zúčastnilo závodu celkem 14 krasobruslařek. V krátkém programu i ve volné jízdě bylo pár chybiček, ale i přesto Sára zabojovala a ukázala, že se dokáže prosadit i na této úrovni. Z Turnova si odvezla 12. místo v rámci Mezinárodního mistrovství čtyř zemí a 4. místo z Mistrovství ČR seniorů. Českou republiku bude na Mistrovství Evropy reprezentovat Barbora Vránková v kategorii seniorek a Georgii Reshtenko v kategorii seniorů. Nebude chybět ani sportovní dvojice Martin Bidař a Barbora Kucianová (odchovanci krasobruslařského klubu v Českých Budějovicích) a mezi tanečními páry se představí Natálie a Filip Taschlerovi a Kateřina a Daniel Mrázkovi.


Hlavní trenérka Ivana Andrejičová:

Když si člověk myslel, že na pomyslné metě stál už nejvýš, přišlo překvapení a ten stupínek se zase o kousek posunul. Nominace na 4Nationals nás velmi překvapila, lehce zaskočila. Rozhodnutí se zúčastnit je především velká odvaha a bojovnost Sárky. Čekal nás týden na změnu choreografie, nácvik těžších prvků a pevné nervy. Bylo to úžasné a úplně jiné než závody, které jsme doteď zažili. Psychicky velmi náročné, ale Sárka dokázala usměrnit tlak, nervy okolo a vybojovala 12.místo. 


Rozhovor se Sárou Parkosovou:

1, Jaké pocity jsi zažívala před prvním seniorským mistrovstvím? Byla jsi třeba nervózní?
Ano, byla jsem více nervózní než před běžným závodem. Nevěděla jsem, co mě čeká a bylo to pro mě něco nového.

2, Nachystala sis do své jízdy nějaké nové prvky, nebo jsi vsadila na ty osvědčené a nešla jsi do risku?
V krátkém programu jsem musela podle pravidel zařadit druhý trojitý skok, který na juniorských závodech běžně nezařazuji a volná jízda se musela prodloužit a krokovou sekvenci.

3, Co jsi říkala na konkurenci? I tu mezinárodní? Objevil se třeba na startovní listině nějaký tvůj idol nebo vzor?
Bylo pěkné, že jsem tam mohla potkat lidi, kteří byli i na olympiádě nebo se účastní větších závodů, koukat se na jejich tréninky a něco se třeba přiučit, ale můj konkrétní idol na startovní listině nebyl.

4, Jak jsi byla se svým výkonem spokojená? Co chybělo k tomu, aby to zacinkalo?
Se svým výkonem jsem docela spokojena, i když jsem si mohla odpustit pád v krokové sekvenci ve volné nebo špatný výjezd u kombinace v krátkém programu, který mi vzal skoro 2 body.

5, Považuješ čtvrté místo ze seniorského mistrovství ČR za svůj největší úspěch?
Za úspěch považuji to, že jsem se mohla tohoto závodu účastnit a získala jsem přínosnou zkušenost a skvělý zážitek, ale asi za největší úspěch považuji něco jiného. S trenérkou jsme chtěly, abych zajela tak, jak jezdím na juniorských závodech, a to se v celku povedlo.

6, Jaké jsou hlavní rozdíly závodění mezi mládeží a dospělými?
V seniorkách je jiná a těžší náplň programů. Poté je to jiné v tom, že tam jsou závodnice, které mají větší výkonnost než já a je těžké se od toho někdy oprostit a soustředit se jenom na sebe.

7, Co všechno Tě čeká v nadcházejícím roce? Jaké máš plány?
Na začátku února mám juniorské mistrovství České republiky, poté se chci spíše věnovat škole, protože mě čeká maturita a pak se uvidí.


Výsledky:

Mezinárodní mistrovství čtyř zemí v Turnově:
Seniorky (14):
Barbora Vránková – 3. místo
Eliška Březinová – 5. místo
Michaela Vrašťáková – 11. místo
Sára Parkosová – 12. místo

Mistrovství České republiky seniorů:
Seniorky (4):
Barbora Vránková – 1. místo
Eliška Březinová – 2. místo
Michaela Vrašťáková – 3. místo
Sára Parkosová – 4. místo


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky